divendres, 19 de març del 2010

El nou discurs feminista


El fet de pertànyer des de fa molta anys a un partit polític m’ha donat una perspectiva de la vida política determinada. He assistit a milers -sí he dit milers- de reunions. Reunions interessants, pesades, protocol•làries, productives, rutinàries, inacabables, curtes, útils, reglamentàries... En aquestes reunions he après a sentir sense escoltar, a escoltar i llegir alhora, a prendre notes, a xerrar amb el veí, a fer sudokus... Amb els anys he desenvolupat un curiós sentit que em permet avançar, amb gran exactitud, el contingut i la forma que tindran de les exposicions dels oradors dels actes que assisteixo. Normalment no tinc sorpreses, gairebé sempre l’endevino. Sempre? No, a vegades m’equivoco en les meves previsions i tinc una sorpresa molt agradable. Ahir va ser un d’aquells dies.

Havia de ser un acte més dins del calendari mensual de l’agrupació de les Corts. Ens venia a parlar la Lourdes Muñoz sobre la nova llei de l’avortament. La Lourdes és diputada a Madrid, ha estat a l’executiva del PSC com a responsable de la secretaria de la Dona. Fa molt anys que ens coneixem, hem fet moltes coses plegats i espero seguir-ho fent, compartim molts projectes. Doncs el que deia, la Lourdes ens venia a parlar de la nova llei; ho va fer, però d’una manera diferent, nova i fresca. Em va sorprendre el seu discurs.

Un discurs convincent que implica a tothom, homes i dones, en un mateix projecte. Un discurs que sense abandonar les velles i necessàries tesis feministes aconsegueix modernitzar-se i engrescar a tots els assistents, que els fa còmplices. Un discurs que no exclou, un discurs on em vaig sentir molt còmode. Crec que aquest és el camí. El femisme integrador.




2 comentaris:

  1. Gràcies, Enric, per escriure'l i per enviar-me'l; i a la Lourdes pel discurs que comparteixo

    ResponElimina
  2. Anna,crec que l'estil i les formes són bones. Així la lluita per la igualtat serà conjunta.

    ResponElimina