divendres, 8 d’abril de 2011

La Targeta Rosa. Mentre Mas retalla Hereu proposa


Facilitar la mobilitat dels ciutadans hauria de ser un deure de les administracions. Crec que anar d’un lloc a un altre sense gaires impediments és un dret de les persones. Ara bé, el que ja pot ser més discutible es quin és el mitjà de transport més adient per aquests trasllats. Sortosament sembla que comença a estar socialment convingut que, a les ciutats, ni econòmicament ni ecològica és convenient el transport en vehicle privat (llevat la bicicleta i en menor grau la moto). El que cal és, doncs, potenciar l’utilització del transport col•lectiu.

A Barcelona el transport urbà i públic és força bo, no es perfecte però és bo. El que hem tingut la sort i l’oportunitat de viatjar a altres ciutats europees tenim la certesa que, llevat rares excepcions, els barcelonins no tenim raons de queixa. Una periodicitat raonable, un velocitat adequada i una accessibilitat digne d’elogi fan que els transports de Barcelona estiguin a la capdavantera d'Europa.

Però amb un transport eficient no n’hi prou, els ciutadans i les ciutadanes es mereixen més. Cal garantir que tots i totes en puguin gaudir, que els més desafavorits no es sentin ni siguin marginats.

A Barcelona els transports urbans públics (metro, tramvia, autobús) estan subvencionats; es a dir l’administració paga part del cost del viatge o, el que és el mateix, els usuaris no paguen el cost real del seu viatge. Però amb això tampoc n’hi ha prou. Hi ha col•lectius de la població, en especial la gent gran i les persones amb poc recursos econòmics i amb una discapacitat reconeguda, que amb aquesta subvenció no en tenen prou. I és aquí on entra la Targeta Rosa.

La Targeta Rosa a Barcelona és un document que permet als seus tenedors la possibilitat d'utilitzar una sèrie de serveis i avantatges en àmbits tan diferents com la cultura, la salut, l’esport, el lleure i també al transport. Actualment 253.000 persones són les beneficiades, amb les dues modalitats targeta rosa que existeixen: la gratuïta (48,6%) i la reduïda (51.4%). Però els socialistes barcelonins amb això no en tenen prou, saben que la crisi econòmica es forta i castiga en especial a les famílies i a les persones grans sense recursos i, es per això, que han fet una gran proposta.

La proposta d’en Jordi Hereu és que si els socialistes guanyen les properes eleccions municipals ampliaran les prestacions de la Targeta Rosa de Barcelona. L’oferiment es concreta en la universalització per les persones de més de 65 ja sigui en modalitat gratuïta o reduïda (segons els ingressos). També es facilitarà que les persones entre 60 i 64 s’hi puguin acollir si tenen ingressos per sota els salari mínim interprofessional. 154.000 barcelonins i barcelonines en sortiran beneficiats.

En moments de crisi mentre el govern convergent d’en Mas suprimeix impostos als rics i retalla prestacions socials en salut, ensenyament o cultura, els socialistes encapçalats per en Jordi Hereu proposen ampliar els beneficiats per la Targeta Rosa.

Mentre uns retallen altres proposen, encara creieu que tots els polítics són iguals?

3 comentaris:

  1. I qui ho pagarà ? Perquè prometre és molt fàcil, però pagar el que es promet ja no ho és tant.

    ResponElimina
  2. Promeses realistes possibles de portar a termini, sobre tot si no es perdonen els impsotos als rics.

    ResponElimina
  3. Aquesta proposta té el seu origen en una petició que li varen fer en el Jordi Hereu durant la trobada amb la Gent Gran al Sant Andreu Teatre el pasat 21 de Març ( jo i era), ell va dir que estudiaríen com portarla a terme i aquí está la proposta, axí es fa, cumplint amb el que es compromet devant de les persones i no amb demagogies al estil de les que está emprant en Tries.
    Pep Torres

    ResponElimina