dijous, 27 d’agost de 2009

Israel avui: religió i segregació de la dona


Llegeixo amb sorpresa, i indignació, la notícia publicada avui a la Vanguardia digital sobre la cada vegada més freqüent moda en zones ultra ortodoxes israelianes d’obligar a seure a les dones al darrera de l’autobús. Amb l’argument de mantenir la ”decència” les dones que vulguin utilitzar aquestes més de 90 línies públiques han de vestir “adequadament”, es a dir amb vestit llargs, i , per descomptat, no seure al costat dels homes.

Un grup d’intel·lectuals s’afegit al gran nombre d’organitzacions feministes que estan contra la mesura. Han demanat la desaparició d’aquestes línies. El govern ha de donar una resposta abans d’uns mes.

El problema rau en l’augment constant del poder dels ultra ortodoxos jueus. La debilitat electoral del partit de Netanyahu, ha donat ales als seus aliats ultraconservadors per anar introduint, dia i dia i sense contemplacions, mesures que debiliten la llibertat de les persones, en especial la les dones, i que porten al terreny públic el que hauria ser d’àmbit estrictament privat: la religió.

El tema de la segregació als autobusos no és únic, ja s’han començat a detectar cues segregades a estafetes de correus.

Sovint ens queixem dels islamistes pels seus comportament vers les dones, el ultres jueus són exactament iguals. Seguirem callats? O ens començarem a moure quan aquestos moviments intolerants arribin a casa nostra? No serà massa tard?

6 comentaris:

  1. ja estant a casa nostra. el ke pasa es ke ja saps ke les persones ke pertanyen a comunitats riques, passen més desapercebudes.
    D'altra banda, a casa nostra cada vegada ke es practica el "buenismo" i s'oblida ke l'espai públic a de ser laic i es te permisivitat considerarnt costum s vexatories per les dones com a identitats culturals estem fomentant ke els costums dels fabatismes religiodod invaeixin l'espai públic democrátic.
    Ptonss!!!
    Krme Freixa visita el nostre blog ja saps ke hi trobaràs moltes coses sobre akest tema i la proposta de boicot a una cadena de gimnás ke maltracta a la gent transsexual.

    ResponElimina
  2. Enric, he rebut el teu missatge. Gràcies. Et "còpio" al MIRADOR DE LES DONES

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. (Vuelvo a poner el mismo escrito corregido. Había un error. Esto es el borrador de un post que tenía preparado para un blog nuevo que he abierto: http://Denunciasmalasexperiencias.blogstop.com )¿Callar? ¡Nunca! Desde luego por mi parte no he creido que sólo la cultura del Islam despreciara a la mujer. Pero yo hago otro planteamiento: ¿Qué pasa aquí, con nosotros, cuando eso sucede en España con otras culturas? No tenemos legislación que defienda a la mujer cuando se trata de "otras culturas" Enric. NO debería permitirse que en España la mujer fuera tapada de los pies a la cabeza enfundada en unos trajes negros. ¡Aquí no! Por una razón más que la principal que es sentar las bases de que en España nadie discrimina y tortura, porque ir vestida así, es una tortura. También por seguridad. Alguien tapado de los pies a la cabesa es impune al reconocimiento. Cualquiera puede entrar vestido de mujer con ese ropaje a un lugar y cometer todo tipo de actos delictivos. NO sé si podemos evitar que este atuendo y estos hechos sucedan en sus paises de origen, más allá de concienciar a través de la red, pero aquí en España debería de ser de obligado cumplimiento acatar nuestras costumbres. Esa "tolerancia" "políticamente correcta", es intolerable. Y no me importa si son judios islamistas o sunsuncordams. Allá donde fueras haz lo que vieras, pero eso por ley. ¿Verdad que si queremos entrar en sus paises a determinados lugares debemos cubrirnos la cabeza? Pues ellos lo mismo. POr lo tanto no se trata de qué raza sean , o a qué religión practiquen, se trata de adaptación al lugar donde viven, en lugar de obligar que seamos nosotros las que aceptemos sus costumbres. Y el que no lo cumpla que se vaya. ¿No tienen que estudiar catalán los que viven en Catalunya? ¿Pues porqué no existe la obligación también a la adaptación al pais? ¡Somos la recaraba en consentir aquello que perjudica no sólo a nosotros sino también a la comunidad laica! Los signos exteriores deberían de estar prohibidos. Pluralidad sí, imposiciones y vejaciones que conculquen los derechos ¡No!¡Tajantemente no, sin concesiones!¡Basta de pasividad ante estos abusos!

    ResponElimina
  5. Koska Freixa, escribe sin abreviaturas, que te cobran igual.

    ResponElimina
  6. Enric, amb una mica de retard però "lo prometido es deuda"

    http://miradordones.blogspot.com/2009/09/israel-sebrega-les-dones.html

    Gràcies

    ResponElimina