dimecres, 5 d’agost del 2009

Mercat de l’Estrella, “delicatessen” Montes


En una de les meves passejades matinals d’estiu amb la meva mare hem anat al Mercat de l’Estrella, a Gràcia. M’agrada anar de mercats, sembla que els compradors siguin diferents als que compren a les botigues, sembla que siguin d’un altra dimensió. Als mercats es té molt més per triar, per buscar l’oferta, per trobar la qualitat. La varietat i el tracte son en trets principals.

El mercat de l’Estrella n’és un dels meus preferits. El conec des de fa anys, he anat moltes vegades a repartir propaganda política, a repartir clavells. Em queda lluny de casa, jo visc a les Corts,però de tant en tant hi faig una escapada. Sempre vaig a comprar a la parada dels Montes. Els Montes, a part de ser parents meus, tenen una magnífica xarcuteria, tenen una gran tenda de "delicatessen". Fa anys que alguna part del sopar de Nadal el comprem aquí. Enguany uns amics van venir a sopar casa tot els plats van sortir dels Montes. Encara recordo les magnífiques poulardes amb raïm. Èxit total i a un preu molt raonable.
Per tal que us feu una idea, a part de macarrons i llenties amb salsitxa, avui tenien uns pits de pollastres farcits de figa, cuixes de pollastres amb olives i pastanaga. Filet de porc amb gingebre , bacallà, mongetes saltejades. Tot per llepar-se els dits.

Avui he comprat unes galtes de porc per fer al forn, com que sóc parent m’han donat a tastar unes boletes de xocolata farcides de diferents fruits, sublim. Ara ja he arribat a casa, aquesta tarda a fer les galtes. He passat una bona estona al mercat, llàstima que estigui lluny de casa. Si algú dels que em llegeix hi viu a prop no dubteu en donar-hi un cop d’ull, us encantarà.

2 comentaris:

  1. Enric, com a fill de cansaladers de mercat, et puc dir que no hi ha res com comprar a plaça. A Madrid he hagut de buscar molt (perquè els mercats no són com els catalans!) i n'he fet una rutina del anar a plaça. Una delícia!

    ResponElimina
  2. Realment, com diu l'Albert, mercats com els catalans no hi ha. Per això són visita obligada per qualsevol persona que passi per aquí.

    ResponElimina