dimarts, 3 de febrer de 2009

Barcelona ciutat pacífica





Avui no parlaré de conflictes bèl·lics, però sí de pacificacions. Barcelona és una ciutat viva, dinàmica. Els seus ciutadans es mouen, traslladen, passegen, circulen o baden pels seus carrers. Cotxes, motos, camions, furgonetes de repartiment, bicicletes, autobusos, tramvies han de conviure amb els vianants en els mateixos espais. El conflicte és inevitable però des de fa anys els nostres mandataris a l’ajuntament, encapçalats per en Jordi Hereu, seguint els compromisos electorals adquirits, treballen per pacificar el trànsit de la nostra ciutat.

Els socialistes hem de tenir clar que només podrem construir una ciutat més amable i més justa si posem les persones al davant de tot, i, és per això que, per salvar a les persones i per salvar la ciutat, des del juny del 2006 es va endegar com a prova al districte de Sant Andreu: les zones 30.

Les zones 30 són un conjunt de carrers amb una limitació de velocitat màxima de 30 km per hora. Com quasi sempre que hi ha alguna proposta de canvi la seva implantació no va estar exempta de polèmica i alguns sectors van mostrar la seva disconformitat amb la mesura. Els resultats parlen per sí sols i han fet callar les veus refractàries: rebaixa molt significativa de l’índex de sinistres, millora de la qualitat ambiental -menys emissions de CO2 i menys contaminació acústica-, baixa el volum de trànsit, més seguretat pels vehicles de dues rodes i menys agressivitat vers els vianants.

Comprovada la seva efectivitat ja s’han executat noves zones 30: Pedralbes i Can Peguera, i properament moltes més: a Horta, al Poble Sec, al Clot, a Sant Ramon, al Raval i molts altres. Aviat tindrem una ciutat més tranquil·la, menys sorollosa, els ciutadans i ciutadanes podrem viure millor, en pau. Gràcies Barcelona.

2 comentaris:

  1. Poc a poc, però amb seguretat, amb cura del medi ambient, amb la salut, amb la bona convivència.
    Molta sort, molta feina!

    ResponElimina
  2. La veritat es que crec que la ciutat fins fa poc encara dubtava entre primar els cotxes o no. Amb la zona verda, el bicing, les zones 30, i la limitació de velocitat als accessos anem decantant les coses del bon costat: menys fums, menys soroll, menys accidents. Pero per poder fer-ho bé ens cal molt mes metro!!!!

    ResponElimina