dissabte, 6 de juny del 2009

Barcelona, crisi i trànsit


Fa 4 mesos escrivia en un post sobre la necessitat d’aprofitar la crisi per canviar alguns hàbits dels ciutadans de Barcelona, suggeria que el fet d’utilitzar la bicicleta a la ciutat podia permetre un alleujament de les despeses. En aquell escrit demanava a l’administració d'en Jordi Hereu que facilités, en la mida de les seves possibilitats, el canvi de costums ciutadanes i que potencies, encarà més, l’ús de transports alternatius al cotxe dins la ciutat.

Han passat quatre mesos, ahir la Fundació RACC va publicar un enquesta on explica la reducció d’un 66% de l’ús del cotxe per part de la població espanyola a les ciutats. Sembla que la crisi econòmica té molt a veure en aquesta reducció. Però com a barceloní el que més em crida l’atenció és que la meva ciutat està per sobre la mitjana, a Barcelona s’ha reduït en un 68% . S’utilitza més el transport públic, es redueixen el viatges superflus, es camina més, per no parlar de la consolidació de la bicicleta.

Nous hàbits a la ciutat, més sans. Esperem que es consolidin, que quan acabi la crisi es mantinguin i que contribueixin a fer de Barcelona una ciutat encara més amable.

2 comentaris:

  1. Imaginem-nos una àrea metropolitana on arribés arreu el transport públic, i que funcionés com cal! I a qui cal demanar-ho o millor dit, exigir-ho, això?

    ResponElimina
  2. Yuri: Cal exigir a les administarcions que els serveis públics funcionin cada dia millor. No m'agradaria entrar en polèmiques partidistes (aquest no és el lloc)però l'actual situació de rodalies, a part d'una més que discutible gestió de la Maleni, ve donada per 8 anys d'inoperància anteriors (Azzar) amb l'aquiescència dels governs de CiU. Però cal ser optimistes i cal mirar endavant, la xarxa de transports millora cada dia. Enlloc de posar pals a les rodes hauriem de supurar optimiste, el victimisme no fa crèixer el pais.

    ResponElimina