dimarts, 24 de març del 2009

La força de la blogosfera.


(Versión en castellano en la parte inferior)


La nit del divendres al dissabte passat no podia dormir i vaig escriure un petit post. Entre d’altres coses parlava del mal gust i la poca sensibilitat d’un anunci del pa Silueta de la marca Bimbo. Considerava que l’espot podria ser contraproduent per a totes aquelles persones que podrien tenir alguns tipus de trastorn alimentari, que podia fomentar l’anorèxia. Finalment demanava a la casa Bimbo la seva retirada.

Van passar unes hores, i vaig començar a rebre missatges via facebook, alguns molts tendres altres molts esfereïdors. Tots recolzaven la meva proposta i se’m oferien a treballar en el que fos per aconseguir la retirada. Volien utilitzar la xarxa per pressionar. Vaig enviar un missatge a en Txetxu Sanz, de la Unió de Consumidors de Catalunya, per veure si teníem alguna possibilitat. L’UCC va prendre cartes en l’assumpte i va enviar un mail a la casa Bimbo (en diumenge!!!!) . Bimbo no va trigar en contestar i dilluns a la tarda va anunciar la retirada de l’anunci.

Estem a l’espera del comunicat oficial, però sembla que Bimbo complirà el seu compromís telefònic i retirarà l’anunci. La raó ha triomfat.

Però anem més enllà, què en podem treure de tot això? S’ha demostrat que la xarxa permet exercir la democràcia de forma activa, en primera persona. Que qualsevol persona, si la seva causa ho val, pot dir la seva, unir i coordinar esforços, lluitar i aconseguir resultats. La xarxa, ben utilitzada, contribueix a fer un món més just.

Avui la blogosfera ha guanyat, tots hem guanyat!




La fuerza de la blogosfera

La noche del viernes al sábado pasado no podía dormir y escribí un post muy breve. Entre otras cosas hablaba del mal gusto y la poca sensibilidad de un anuncio del pan Silueta de la marca Bimbo. Consideraba que el spot podía ser contraproducente para todas aquellas personas que tuvieran algún tipo de trastorno alimentario, que podía fomentar la anorexia. Finalmente pedía a la casa Bimbo su retirada.

Pasaron unas horas y comencé a recibir mensajes vía facebook, algunos muy tiernos otros muy estremecedores. Todos apoyaban mi propuesta y se me ofrecían a trabajar en lo que fuera para conseguir la retirada. Querían utilizar la red para presionar. Envié un mensaje a Txetxu Sanz, de la Unió de Consumidors de Catalunya, para ver si teníamos alguna posibilidad. La UCC tomó cartas en el asunto y envió un mail a la casa Bimbo (¡en domingo!). Bimbo no tardó en contestar y el lunes por la tarde anunció la retirada del anuncio.

Estamos a la espera del comunicado oficial, pero parece que Bimbo cumplirá su compromiso telefónico y retirará el spot. La razón ha triunfado.

Pero vayamos mas allá, ¿qué podemos sacar de todo esto? Se ha demostrado que la red permite ejercer la democracia de forma activa, en primera persona. Que cualquier persona, si su causa lo vale, puede hacer valer sus derechos, unir y coordinar esfuerzos, luchar y conseguir resultados. La red, bien utilizada, contribuye hacer un mundo mas justo.

Hoy la blogosfera ha ganado, todos hemos ganado.

7 comentaris:

  1. Felicidades Enric, sólo un comentario. Aunque sea correcto hablar de Blogosfera yo prefiero hablar de personas, de red de personas. Somos personas y como personas, libremente, hemos decidido actuar en una dirección concreta (de forma puntual) y esa unión nos ha conducido a un logro (también puntual).

    Esta actuación puntual puede tener repercusiones más globales: la creación de grupos de personas que miren los anuncios con otros ojos, la creación de una red de personas que denuncien los anuncios que no son sensibles con cuestiones que para algunas personas son muy importantes.

    De lo concreto a lo global, de los próximo a lo global. De una persona a una red. De lo difícil a lo posible.

    Gracias a todos y todas.

    ResponElimina
  2. Bona iniciativa i bon resultat. si el sistema ha funcionat, segur que es podrà aplicar en totes les ocasions en que faci falta. L'enhorabona!!

    ResponElimina
  3. Te felicito Enric! Me has hecho recuperar la confianza en que a veces nuestras protestas no caen en saco roto. Un besazo.

    ResponElimina
  4. ¡Fantástico! ¿Sabes que quiere decir esto verdad? Que ellos tendrán el dinero pero nosotros la razón.
    Un besote!!

    ResponElimina
  5. Felicitats!
    Es tracta d'un exercici de sensibilitat que t'honora. Bona nit company i records des de Canet de Mar.

    Víctor Cerveto Hernández

    Secretari de Comunicació
    PSC Canet de Mar

    ResponElimina
  6. Gracias :
    Bien me cuesta pero lo intento,
    Repito gracias LURDES Y Enric Maite Melich

    ResponElimina