Ahir vaig assistir a la constitució de la comissió sectorial de ciberactivistes del PSC. Una reunió força interessant que tenia com objectiu coordinar la tasca dels socialistes actius a la xarxa. Una de les exposicions va anar a càrrec de la Bego Floria i, entre altres consells interessants, ens parlava de que als blocs polítics s’ha d’escriure de tot. Ella, per exemple, al seu darrer post havia explicat que la darrera nit havia patit insomni. Doncs bé , ara són dos quarts de cinc de la matinada i el qui no pot dormir sóc jo. Desprès de donar voltes i més voltes al llit, he decidit llevar-me i escriure sobre un tema que fa dies que em roda pel cap. Potser així podré finalment dormir.
Fa una setmana, o potser una miqueta més, ha començat una campanya d’anuncis televisius de la casa Bimbo sobre el pa Silueta. A l’espot en qüestió una noia vestida amb abric passeja pel carrer, es dirigeix a la càmera i pregunta: ¿I si el verano llegara de repente? Sona una musiqueta i tot de noies normals i corrents, ni primes ni grasses, comencen a perdre la seva roba, la majoria es queden en calces i sostens, es tapen com poden i fugen de la càmera, com si tinguessin vergonya. La càmera torna a enfocar a la noia del principi ara ja va vestida d’estiu i mentre diu: ¿entonces a que esperas a cuidar tu silueta todos los días?, es treu la camisa i es queda en calces i sostens ( o bikini)... A casa meva aquest anunci ens espanta, coneixem de ben a prop un greu problema d’anorèxia i potser estem molt sensibilitats però creiem que no es bo fer publicitat d’aquest tipus. Crec que de la mateixa manera que està prohibit anunciar tabac o alcohol, haurien d’estar controlats d’alguna forma els espots que indueixen a tenir el cos prim, massa prim. Si s’ha aconseguit que a diferentes passarel·les de moda es demanin unes mides mínimes a les models per que no fer el mateix amb la publicitat? No hi manera que les marques anunciadores s’autoregulin? Haurem d’exigir a les autoritats a que actuïn? De moment, i fins que no hi hagi una regulació explícita, demano a la casa Bimbo que retiri immediatament l’anunci.
Per cert a la reunió del PSC hi ha assistit part de la “creme de la creme” del ciberactivisme socialista català. Hi eren entre d’altres en Miquel Iceta, la Lourdes Muñoz, en José Rodríguez, en José Antonio Donaire, la Jessica Fillol, en Carlos Guadián i molts més. Jo he anat a aprendre.
Fa una setmana, o potser una miqueta més, ha començat una campanya d’anuncis televisius de la casa Bimbo sobre el pa Silueta. A l’espot en qüestió una noia vestida amb abric passeja pel carrer, es dirigeix a la càmera i pregunta: ¿I si el verano llegara de repente? Sona una musiqueta i tot de noies normals i corrents, ni primes ni grasses, comencen a perdre la seva roba, la majoria es queden en calces i sostens, es tapen com poden i fugen de la càmera, com si tinguessin vergonya. La càmera torna a enfocar a la noia del principi ara ja va vestida d’estiu i mentre diu: ¿entonces a que esperas a cuidar tu silueta todos los días?, es treu la camisa i es queda en calces i sostens ( o bikini)... A casa meva aquest anunci ens espanta, coneixem de ben a prop un greu problema d’anorèxia i potser estem molt sensibilitats però creiem que no es bo fer publicitat d’aquest tipus. Crec que de la mateixa manera que està prohibit anunciar tabac o alcohol, haurien d’estar controlats d’alguna forma els espots que indueixen a tenir el cos prim, massa prim. Si s’ha aconseguit que a diferentes passarel·les de moda es demanin unes mides mínimes a les models per que no fer el mateix amb la publicitat? No hi manera que les marques anunciadores s’autoregulin? Haurem d’exigir a les autoritats a que actuïn? De moment, i fins que no hi hagi una regulació explícita, demano a la casa Bimbo que retiri immediatament l’anunci.
Per cert a la reunió del PSC hi ha assistit part de la “creme de la creme” del ciberactivisme socialista català. Hi eren entre d’altres en Miquel Iceta, la Lourdes Muñoz, en José Rodríguez, en José Antonio Donaire, la Jessica Fillol, en Carlos Guadián i molts més. Jo he anat a aprendre.
Estc d'acord amb tu Enric, jo també tinc una situació d'aquestes a prop i m'afegeixo a la teva petició de retirada de l'anunci, pero també haurem d'exigir a les autoritats que actuïn per que de les empreses no hi podem esperar gaire
ResponEliminaPotser no podem esperar gaire de les empreses, perà has pensat la força que pot tenir la xarxa? No creus que podem fer alguna cosa?
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEls anuncis de special K tampoc tenen desperdici:
ResponEliminaTens raó Eric, hauriem de fer alguna cosa per aturar-ho. Estic consutant amb UCC per veure si qué es pot fer.
ResponEliminaHola Enric,
ResponEliminaTal y como te he comentado, me he puesto en contacto con Bimbo y les he sugerido la necesidad de paralizar de forma inmediata la campaña publicitaria. También les he ofrecido que en un futuro antes de tirar adelante actuaciones de este tipo sean más sensibles y se dejen asesorar no exclusivamente por los publicistas sinó también por la UCC (www.consumidors.org) o por asociaciones de afectados de enfermedades de transtronos alimentarios.
Desde la Unió de Consumidors. Un abrazo. Txetxu
Gracias Ttexu. Espero que nuestros esfuerzos comunes por una publicidad menos agresiva lleguen a buen puerto.
ResponElimina¿Me dajas que insista sobre el CAC?
ResponEliminaNos sale muy caro para ser un simple cementerio de elefantes. ¡Usémoslo!
http://www.cac.cat/
Entra en defensa de la audiencia.
Además de anorexia, el anuncio es machista, retrógrado y no está muy bien realizado. Se nota la crisis en la producción ;-)
Por cierto, Bimbo, ni Kellogg's hará caso a nada que no sea via Facua, CAC (para Cataluña) OCU y organismos por el estilo, a menos que orquestes una cyber-campaña orientada a buscar la máxima repercusión. Entre otras cosas, para esto está el Facebook ¿no? Y si no, recordemos al Chikilicuatre. Estos del Terrat si son maestros del cyberactivismo :-)
ResponEliminaAmparo: La UCC ha tomado cartas en el asunto, mañana hablo con ellos, probablemente montaremos conjuntamente un grupo de presión en el facebook, la idea del CAC es buena, podemos intentarlo. Gracias
ResponElimina