dissabte, 12 de setembre del 2009

El Barça, Abu Dhabi, Zapatero, Berlusconi i Villa Certosa

Quan vaig encetar la meva activitat blocaire em vaig proposar parlar de diferents temes , en especial dels que tinguessin alguna relació amb les meves dèries personals: Barcelona, política i el meu districte de Les Corts. Em prometia a mi mateix ser sincer i escriure el que penso, no el que és políticament correcte o el que no em pot portar cap problema. Em sembla que ho complert fins ara. He estat sincer i ho penso seguir sent. Per descomptat que no puc parlar de tot i prendre postures de la multitud de situacions que es produeixen a diari però algunes coses no les puc passar per alt i avui em trobo amb una d’elles.

L’altre dia criticava en un post la postura de la Fifa i Barça respecte a la segregació de les dones en els partits del Mundial de Clubs. Suggeria que el Barça s’havia de retirar del torneig com a protesta. Hi ha hagut gent, alguns molt bon amics, que la meva proposta no els ha agradat, m’han dit que m’havia passat, que em ficava amb el Barça però que això no ho faig amb altres organitzacions, en especial amb el meu partit.

Doncs bé, per contradir amb fets i no només amb paraules als meus crítics i , molt més important, per satisfer la meva consciència avui parlaré d’en Zapatero. El Zapatero a ficat la pota. A la seva visita a Itàlia ha comés, des del meu punt de vista, dos greus errors. El primer error va ser quan, per una mala entesa cortesia, no va intervenir desautoritzant el cometaris masclistes d’en Berlusconi. El segon error acceptar la convidada a fer una visita privada a Villa Certosa, la mansió on Berlusconi celebra les seves festes “especials”amb líders de la dreta de tot el món i prostitutes.

En política, com a la vida, es poden prendre decisions equivocades, pujar o baixar impostos, nacionalitzar una empresa, construir carreteres... tot acte sempre pot tenir diferents lectures i diferents interpretacions. Com més decisions executives es prenen més errors, però poden ser perdonables. El que no és perdonable a cap polític d’esquerres és que calli contra qualsevol tipus d’injustícia, que accepti la denigració de les persones. Zapatero ha callat davant dels insults contra les dones, contra les actituds masclistes d’en Berlusconi. Zapatero no ha fet el que havia de fer, davant l’actitud i les paraules d’en Berlusconi no s’havia de mossegar la llengua, tenia una oportunitat històrica de fer-li sortir els colors al president italià i donar una lliçó democràtica. Zapatero ha fet un mal servei a l’esquerra italiana, a l’esquerra mundial, a les dones i tots aquells i aquelles que lluiten per un món més just. Zapatero l’has cagat!

5 comentaris:

  1. Pues no seré yo quien esté de acuerdo con Berlusconi, pero si de lo que se trata es de abrir la veda contra ZP, que no cuenten conmigo. Queda bien, ciertamente, en favor de la independecia y la autonomía el criticar al Presidente, que nadie nos tache de apareteros, sólo faltaría. Pero, ¿ayudamos? No lo creo

    Un saludo, desde La Rioja

    Félix

    ResponElimina
  2. No es cuestión de ayudar o no, de abrir una veda o no contra nadie, no creo en absoluto que haya pretendido eso Enric con su artículo. Es cuestión de que ante comentarios tan aberrantes un dirigente político como tal tendría de haber plasmado su discordancia, porque como dicen: quien calla, otorga.

    Cristina Gómez.

    ResponElimina
  3. No se puede decir amén a todo, no se puede callar cuando no se está de acuerdo, no se puede ni se debe, y si tienes un cargo importante institucional menos.
    No sólo estoy contigo Eric, sino que estoy harta de que la gente piense una cosa y se la calle. Ni vedas ni hostias, la verdad de lo que uno siente y piensa en voz alta y no sotovoche.¿Si ayuda? Si, a que seamos más honetos y demos ejemplo de autenticidad y no de seguidismo político. Es cierto: quien calla otorga.

    ResponElimina
  4. Donde dije honetos quise decir evidentemente honestos, pero donde dije Diego sigo diciendo Diego.

    ResponElimina