dimarts, 27 de juliol del 2010

Barcelona ciutat neta


Viatjar et permet comparar el lloc on vius habitualment amb els que visites. Aquest any ha “tocat” anar a Amsterdam. D’entrada cal que us digui que és la quarta vegada que tinc la sort de visitar-la, però han passat molts anys -uns 35- des de que no ho feia.

Amsterdam segueix sent una magnífica ciutat, plena de contrastos. El canals, els coffee shops, les bicicletes... Però una fet m’ha cridat l’atenció: el centre està brut, molt brut. A mig matí els carrers estan plens de papers, restes de menjar, gots de plàstics i ampolles buides...realment alguns fan fins i tot fàstic. No entenc com els ciutadans no es queixen de la degradació.

Estic segur que si els carrers de Barcelona estiguessin la meitat de bruts que els d’Amsterdam tindríem una revolta ciutadana i mediàtica. En comparació els barcelonins i barcelonines -malgrat algunes queixes interessades que l’únic que volen es desestabilitzar- tenim una ciutat força neta. Hem d’estar contents.


4 comentaris:

  1. Els barcelonins i les barcelonines sempre ens queixem o bé no viatgem!!!!

    ResponElimina
  2. Caldrà que faigis vacances a Barcelona, l'any passat a Roma, sporca sporca, i aquest a Amsterdam,serà que estimes molt i molt la teva ciutat!!l'any que ve a Berna o a Oslo
    Montse (jo també estimo BCN)

    ResponElimina
  3. Caldrà que faigis les vacances a Barcelona, l'any passat a Roma, sporca sporca, ara Amsterdam,estimes molt aquesta ciutat.L'any que ve a Suissa!!!.
    Jo tambè estimo BCN
    Montse

    ResponElimina
  4. Quan surts de Barcelona te'n adones que ni els barcelonins som tant bruts, ni els de fora tant nets. Que el nostre ajuntament neteja molt i no sé si els altres ho fan tant. El cas és que ens agrada mirar-nos massa el melic. Potser val la pena passar uns dies per diferents ciutats del món, unes serán millors, però moltes són iguals o pitjors. Estic orgullosa de la meva ciutat.

    ResponElimina