diumenge, 28 de febrer del 2010

Gallines i cucs redueixen els residus domèstics


L’ajuntament de la ciutat belga de Mouscron, de 52.000 habitants preocupat pel constant increment dels residus orgànics ha llençat una proposta que intenta reduir-los. La iniciativa consisteix en regalar als ciutadans que ho demanin una parella de gallines. Les aus mengen molts restes de menjar, en especial fruites i verdures amb el que redueixen sensiblement el volum de les deixalles familiars. Tenir gallines aporta més avantatges que inconvenient apart de la companyia que fan són ponedores d’ous, el que implica ous frescos gratuïts. L’únic requisit que es demana a les persones que volen tenir una parelleta és que cal que facin un petit curs de com cuidar-les d’una manera adequada i el compromís que no se les menjaran en el plac de dos anys.

Jo de gallines en sé una mica, els meus pares tenien un mas a Riudoms i els pagesos sovint tenien gallines. En vam tenir una de molt especial, es deia Melodia. Era bonica- sí també hi ha gallines boniques- i simpàtica. Campava sempre pel davant del mas i quan era l’hora de dinar venia a sota la taula a veure que arreplegava. Menjava de tot però el seu àpat preferit eren els espagueti . La Melodia va viure molts anys, molts.

Certifico, doncs, que les gallines mengen de tot, per tant la mesura dels regidors de Mouscon no em sembla cap bestiesa. El que sí es cert que es necessita un espai, un pati, que normalment no hi a les cases de la gran ciutat. Així a Mouscon estan estudiant com alternativa per la cases sense pati el repartir cucs de terra per produir compost al balcons dels pisos. Em sembla molt més que interessant, crec que és tan bona idea que m’agradaria que els responsables municipals de la meva ciutat ho estudiessin i intentessin introduir l’experiència a Barcelona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada