dimecres, 17 de febrer del 2010

Dret a ser nens


El fet de tenir ascendència alemanya, el fet d’haver anat -i sofert- l’escola alemanya de Barcelona dels anys 60, el fet d’haver anat innumerables vegades a Alemanya em permet poder opinar amb un cert coneixement de causa sobre alguna de les costums alemanyes.

No m’agradaria parlar d’estereotips però sempre, sobretot quan era petit hi ha hagut algunes costums alemanyes que m’han cridat l’atenció. Sabíeu per exemple que està (o estava) prohibit estendre la roba els diumenges? El motiu era que la vista de la roba penjada als estenedors molestava la vista als veïns i els diumenges són dies per descansar, per tant qualsevol interferència al possible repòs era punible.

Si ho comparem amb la cultura mediterrània la llista de “costums rares” seria inacabable, però no me’n puc estar de comentar-ne una que sempre m’havia revoltat: la prohibició de l’entrada de nens a molts hotels i habitatges mentre sí que es permetia l’accés a animals de companyia. Quan era petit no podia entendre que els soroll que feien nens fossin molestos –si vull ser sincer ara han passat els anys i que he criat dos fills ho entenc més- i que en canvi els lladrucs dels gossos no. Sempre he pensat que era una mesura injusta.

I com que les injustícies mai m’han agradat, m’ha posat molt content poder llegir que la ciutat de Berlin -ciutat que m’encanta- ha aprovat una llei que permet als nens fer soroll. Un estat alemany reconeix el dret a ser infants als infants! Berlinesos i berlineses: en nom de totes les nenes i tots els nens del món us donem la benvinguda a la civilització!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada