dissabte, 30 de maig del 2009

Fais-moi mal




Avui fent el repàs i lectura setmanal dels blocs que segueixo, he entrat a veure que feien els de Les Corts CC, i remenant les darrers entrades m’he trobat amb un magnífic article sobre en Boris Vian, al bloc del Club de Lectura Les Corts Miquel Llongueras, signat per la Patrícia Muñiz. L’escrit m’ha fer recordar una cançó que feia dies que intentava rememorar el seu nom. A rel del meu post sobre la cançó, “le deserteur”, del mateix Vian, el meu amic Toni des d’Anglaterra me’n parlava però també se’n havia oblidat. Els temps passa, han passat molts anys... i per fi torna a aparèixer el nom de la cançó: “Fais-moi mal, Johnny.”

Us adjunto els vídeos de les versions francesa i catalana (amb una Guillermina Motta molt jove!), així com també els textos de la lletra. Ara us deixo per tal que les gaudiu. Només un consell, que ningú busqui coses que no son; això no vol ser, ni és, una apologia sobre la violència de gènere, és simplement una cançó humorística sobre sexe consentit. Les irreverències culturals i polítiques d’en Boris Vian eren el que el feien gran.




FAIS-MOI MAL, JOHNNY



Il s'est levé à mon approche
Debout, il était bien plus petit
Je me suis dit c'est dans la poche
Ce mignon-là, c'est pour mon lit
Il m'arrivait jusqu'à l'épaule
Mais il était râblé comme toutIl m'a suivie jusqu'à ma piaule
Et j'ai crié vas-y mon loup


Fais-moi mal, Johnny, Johnny, Johnny
Envole-moi au ciel...zoum!
Fais-moi mal, Johnny, Johnny, Johnny
Moi j'aime l'amour qui fait boum!


Il n'avait plus que ses chaussettes
Des belle jaunes avec des raies bleues
Il m'a regardé d'un oeil bête
Il comprenait rien, le malheureux
Et il m'a dit l'air désolé
Je ne ferais pas de mal à une mouche
Il m'énervait! Je l'ai giflé
Et j'ai grincé d'un air farouche


Fais-moi mal, Johnny, Johnny, Johnny
Je ne suis pas une mouche...zoom!
Fais-moi mal Johnny, Johnny, Johnny
Moi j'aime l'amour qui fait boum!
Voyant qu'il ne s'excitait guère
Je l'ai insulté sauvagement
J'y ai donné tous les noms de la terre
Et encore d'autres bien moins courants
Ça l'a réveillé aussi sec
Et il m'a dit arrête ton charre
Tu me prends vraiment pour un pauvre mec
Je vais t'en refiler, de la série noire

Tu me fais mal, Johnny, Johnny, Johnny
Pas avec des pieds... zing!
Tu me fais mal, Johnny, Johnny, Johnny
J'aime pas l'amour qui fait bing!

Il a remis sa petite chemise
Son petit complet, ses petits souliers
Il est descendu l'escalier
En me laissant une épaule démise
Pour des voyous de cette espèce
C'est bien la peine de faire des frais
Maintenant, j'ai des bleus plein les fesses
Et plus jamais je ne dirai
Fais-moi mal, Johnny, Johnny, Johnny
Envole-moi au ciel... zoum!
Fais-moi mal, Johnny, Johnny, Johnny
Moi j'aime l'amour qui fait boum!

FES-ME MAL, JOHNNY

Ell s'aixecat quan m'hi acostava

dempeus semblava més petit
i jo he pensat: "m'importa un rave,
aquest xicot és pel meu llit!".
Media un metre trenta-quatre,
però el seu esguard era punyent.
L'he conduït fins al meu catre
i he xisclat: "apa valent"!!"


Fes-me mal, Johnny, Johnny, Johnny,
Engega'm al cel...ATXUMP!!!
Fes-me mal, Johnny, Johnny, Johnny,
Jo vull l'amor que fa BOOM!!!""


Quan li farà mal...
i quan li farà mal...
quan li farà mal...
quan li farà mal..."


Es va deixar els mitjons de llana
vermell ratllats amb ribet groc,
desconcertat ha dit: "què mana".
No ho veia clar, pobre badoc!!
Ha continuat: "sóc incapaç
de fer cap mal a un mosquit".
He esgarrapat al bordegàs
tot suplicant a peu de llit:


"Fes-me mal, Johnny, Johnny, Johnny,
no sóc un mosquit...ATXUMP!!!
Fes-me mal, Johnny, Johnny, Johnny
Jo vull l'amor que fa BOOM!!! "


"Apa fes-li mal...
Apa fes-li mal...
Apa fes-li mal...
Fes-li mal..."


Donat que això no l'excitava
l'he insultat ferotgement,
i encara més, amb mala baba
li he abocat: "porc indecent!!"
Llavors s'ha despertat de pet
i ha dit sorrut: "s'està fent tard,
no estic per fer papers de mec,
de llenya rai, te'n fotré un fart!".


"Em fas mal, Johnny, Johnny, Johnny,
amb els peus no!!!... Si!!!
Em fas mal, Johnny, Johnny, Johnny,
no vull l'amor que fa BING!!"


"Ja li està fent mal...
ja li està fent mal...
ja li està fent mal...
ja li està fent mal..."


S'ha anat vestint sense cap pressa,
s'ha empassat el gin d'un got.
Ha dit: "salut" deixant la peça
i em vaig quedar com un ninot
els dels gallets i depravats.
És de poc seny buscar un amant,
ja tinc el cul ple de morats,
ja no diré, d'ara endavant:


"Fes-me mal, Johnny, Johnny, Johnny,
engega'm al cel... ATXUMP!!!
Fes-me mal, Johnny, Johnny, Johnny,
jo vull l'amor que fa BOOM!!!"


"Oh gràcies, Johnny...!"






1 comentari:

  1. Hola Enric, moltes gràcies per citar-me. M'ha fet molta il.lusió.

    Al meu bloc, http:/paginasfreneticas.blogspot.com tinc un parell d'entrades més.

    Moltes gràcies per seguir-me, i felicitats pel teu bloc. He donat un cop d'ull i l'he trobat molt interessant. Hi entraré sovint.

    Salutacions!

    Patrícia Muñiz ( Alias Olívia Güel - senyora del terror)

    ResponElimina